مجله گردشگری

ارائه اطلاعات گردشگری و سفر در مجله گردشگری تاپ تراول

مجله گردشگری

ارائه اطلاعات گردشگری و سفر در مجله گردشگری تاپ تراول

ساختمان پارلمان – Hungarian Parliament Building

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی بوداپست آشنا خواهیم کرد.

بوداپـِست پایتخت، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر کشور مجارستان و مرکز سیاسی، فرهنگی، تجاری، صنعتی و ترابری این کشور است. بوداپست یکی از زیباترین شهرهای اروپاست، که هر ساله چند میلیون گردشگر از آن دیدن می‌کنند. بوداپست، پایتخت مجارستان مشهور به “پاریس شرق”، یکی از کلانشهر‌های فرهنگی مهم در شرق اروپا و وطن مادری بسیاری از میراث جهانی یونسکو است.

 از جنبه گردشگری نیز شهر دارای بناهای مهم و تاریخیست و از آن میان می‌توان به پل‌های دانوب، گرمابه‌ها و حمام‌های متعدد تاریخی، باسیلیکای سنت استفان، بزرگترین کنیسه اروپا در خیابان دوهانْی و خیلی دیگر اشاره کرد. حمام های آبگرم بوداپست چنان معروف هستند که از سراسر جهان برای رفتن به این حمام ها به بوداپست می آیند و علاوه بر لذت بردن از آبگرم در محیطی تاریخی از خدمان بسیار از جمله درمانی استفاده می کنند.

ساختمان پارلمان – Hungarian Parliament Building

یکی از لذت‌های قدم زدن در پیاده‌روهای خیابان‌های زیبای شهر بوداپست ، تماشای معماری ساختمان پارلمان این کشور که سومین ساختمان پارلمان در جهان محسوب می‌شود. این ساختمان با معماری «نئو گوتیک» در سال 1886 میلادی به مناسبت هزارمین سالگرد تأسیس کشور بنا شد (مجارستان در آن زمان بخشی از امپراتوری متحد اتریش-مجارستان بود). این بنا دارای 691 اتاق و همچنین 19 کیلومتر راهرو و پله است. تورهای 45 دقیقه‌ای بازدید در اوقاتی که ساختمان در دست جلسات دولتی نباشد برای عموم آزاد است. در این تورها بسیاری از مکان‌های برجسته ساختمان پارلمان، اعم از سالن اصلی ورودی، لابی‌های مختلف و جواهرات سلطنتی مجارستان به بازدید عموم در می‌آید.

جاهای دیدنی بوداپست



برج ایفل فرانسه | پربازدید ترین بنای جهان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی پاریس آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به شهر زیبای پاریس را دارید پاریس ، پایتخت کشور فرانسه، مرکز و یکی از شهرستان‌های ناحیه ایل-دو-فرانس است. رود سن از میان این شهر می‌گذرد. پاریس یکی از شهرهای پیشروی جهان در زمینه‌های اقتصاد، فرهنگ، هنر، سیاست، تحصیل، تفریحات، مد و علم است.

پاریس از شناخته‌شده‌ترین مقصدهای گردشگران جهان است. سالانه حدود ۴۵ میلیون نفر توریست از پاریس دیدن می‌کنند. تعداد زیادی از آثار دیدنی، موسسات و پارک‌های مشهور جهان در این شهر قرار دارند. پاریس همچنین با دارا بودن ۴۷۸٬۰۰۰ درخت سرسبزترین پایتخت اروپا شناخته شده‌ است. همچنین اگر تمایل دارید بصورت مجازی به پاریس سفر کنید با تور مجازی پاریس در مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید

تصور پاریس و حتی فرانسه بدون برج ایفل محال است. ایفل ۳۲۴‌متری با آن صف‌های عریض و طویل بازدید‌کنندگانش، بلند‌ترین ساختمان در پاریس و یکی از پر‌بازدید‌ترین بنا‌های یادبود در جهان است. «گوستاو ایفل» این شاهکار را طی سال‌های ۱۸۸۷-۱۸۸۹ به مناسبت نمایشگاه جهانی و یادبود صدمین سال انقلاب فرانسه ساخت که بعد‌ها به نماد فرانسه تبدیل شد. دو طبقه‌ اول را با پله هم می‌توانید بروید اما برای طبقه‌ سوم که صف‌های بلند‌تری هم دارد باید از آسانسور استفاده کنید. قدم زدن در بالای آشناترین برج دنیا و گرفتن عکس‌های رنگارنگ از پاریس و پیچ‌و‌خم رود سن تجربه‌‍ای‌ست که می‌ارزد به خاطرش صف‌های طولانی را تحمل کنید. از ایستگاه متروی «بیر‌هاکیم» می‌توانید به ایفل برسید.

جاهای دیدنی پاریس


درباره پایتخت اتریش شهر وین بیشتر بدانید

وین (Vienna)، پایتخت اتریش و یکی از پر بازدیدترین شهرهای اروپا، بیشتر جاذبه و تاریخ غنی خود را به موقعیت جغرافیایی زیبای خود در حاشیه رودخانه دانوب مدیون است. وین با وجود چشم اندازهای تاریخی فوق العاده، مجموعه های باشکوه هنری، کاخ های پر زرق و برق، و میراث استثنایی موسیقی که هنوز هم در سالن های کنسرت و یکی از بزرگترین تالارهای اپرا در جهان ادامه دارد، بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می کند.

وین یکی از پرآوازه‌ترین شهرهای جهان است و با عنوان «شهر موسیقی» و «شهر رویاها» از آن یاد می‌کنند. اگر قصد سفر به وین را دارید باید بدانید جاذبه های آن به قدری زیاد است که در یک مقاله نمیگنجد. در ادامه شما را با بهترین جاهای دیدنی وین آشنا می‌کنیم.

کاخ شونبرون (Schönbrunn Palace)

کاخ شونبرون یکی از باشکوه‌ترین کاخ‌های سلطنتی وین است که قدمت آن به قرن هفدهم می‌رسد و در اتریش ازجمله بناهای دارای اهمیت فرهنگی است. این کاخ با ۱۴۴۱ اتاق جزو اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی وین است. خاندان هابسبورگ سال‌های زیادی در این کاخ زندگی کرده‌اند و چندین تن از امپراتوران اتریش نیز در همین کاخ متولد شده‌اند. کاخ شونبرون علاوه ‌بر تاریخی‌بودنش ازلحاظ ویژگی‌های معماری نیز جزو بناهای شاخص محسوب می‌شود. ساختمان اصلی کاخ به سبک باروک ساخته شده است و شکلی متقارن دارد.

جاهای دیدنی وین

رزو هتل آنلاین هتل های داخلی در وب سایت تاپ تریپ

کلیساهای سن پترزبورگ روسیه

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی روسیه شما را با کلیساهای سن پترزبورگ این کشور آشنا خواهیم کرد.  سن پترزبورگ یکی از شهرهای روسیه می باشد که با دار بودن اماکن تاریخی و معماری شگفت انگیز و مکان های گردشگری مدرن باعث جذب گردشگران میشود در ادامه با ما همراه باشید

 یکی از مقاصد گردشگری که در چند سال گذشته مورد توجه ایرانیان بوده است کشور روسیه می باشد پس چه بهتر که قبل از سفر به این کشور با برخی از جاذبه های گردشگری آن آشنا شویم تا سفری مهیج را تجربه کنیم در این مقاله شما را جاهای سن پترزبورگ روسیه آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید

سن پترزبورگ شهری است که حقیقتا غنی از جاذبه‌ های گردشگری و تجارب جالب برای مسافران است. از قصرهای مجلل تماشایی گرفته تا موزه‌های جذاب و عجیب، از قایق‌سواری در رودخانه‌های باشکوه و کانال‌های شهر تا قدم گذاشتن بر جای‌پای بزرگان و مشاهیر هنری و ادبی سن پترزبورگ. این شهر که به مدت دو سده پایتخت روسیه بوده ‌است، بین سالهای ۱۹۱۴ تا ۱۹۲۴ میلادی پتروگراد نام داشته است و در زمان حکومت اتحاد جماهیر شوروی به مدت ۶۷ سال (از سال ۱۹۲۴ تا ۱۹۹۱) لنینگراد خوانده می‌شده‌ است. سن پترزبورگ در کنار رود نِوا، در شرق خلیج فنلاند در دریای بالتیک قرار گرفته ‌است.

کلیسای Savior on Blood

لیسای Savior on Blood پشت خیابان اصلی در Nevsky Prospekt واقع شده و یکی از کلیساهایی سن پترزبورگ است که در اوایل قرن بیستم ساخته شد. این کلیسا در موقعیت و مکان مرگ امپراطور Alexander II در سال ۱۸۸۱ ساخته شده است. علی رغم اینکه معماری شهری به سبک باروک و نئوکلاسیک است، این کلیسا معماری باستانی روسیه را دارد. تزیینات این کلیسا عمدتا دیوارها و سقف هایی داردکه در برگیرنده مجموعه عظیمی از موزاییک های زیباست.مردم بر این باورند که این کلیسا بزرگترین مجموعه از موزاییک ها را در جهان دارد. دکوراسیون داخلی آن در برگیرنده کارهای هنری هنرمندان روسی همچون Viktor Vasnetsov و Mikhail Vrubel است.

سنت پترزبورگ

منبع : مجله گردشگری و سفر تاپ تراول



مشهد

مناطق توریستی و گردشگری مشهد

به غیر از مناطق طبیعی بالا، مناطق طبیعی دیگری نیز در مشهد وجود دارد که از نظر گردشگری دارای جاذبه هستند. برخی از این مناطق را بصورت لیست وار در ادامه ذکر خواهیم کرد:

1. آبشار قره سو کلات: این آبشار حدود 159 کیلومتر از شهر مشهد فاصله دارد و با خودرو حدود 2:30 دقیقه برای رسیدن به این آبشار در راه خواهید بود. برای رسیدن به این آبشار میتوان از مسیر بزرگراه قادری- بزرگراه بابانظر- خیابان کلات- خیابان کلات به درگز، استفاده کرد. مسیر بسیار طولانی است ولی در طول مسیر میتوان از استراحتگاه های بین راهی استفاده کرد.  این آبشار در واقع در جنوب غربی روستای کلات نادری واقع شده است.

آبشار قره سو مشهد

 

2. غار دره آل: اگر در مسیر آبشار قره سو بدنبال جاذبه های گردشگری هستید روستای آل و غار دره آل یکی از این جاذبه های گردشگری است. در نقشه گوگل مسیر دسترسی به این روستا مشخص نشده است ولی نگران نباشید جاده کاملاً آسفالت شده و براحتی با خودروی سواری میتوان به روستای آل سفر کرد و از غار زیبای آل بازدید نمود. روستای آل خود یک جاذبه طبیعی تمام عیار با درختان و جویبارهای زیبا است که براحتی میتوان ساعتی را در آنجا به استراحت پرداخت و بعد به سمت غار یا آبشار قره سو حرکت کرد.

3. آبگیر گلستان – بند گلستان: اگر در باغ وکیل آباد به دنبال مکانی برای قایق سواری بودید بسادگی میتوانید به آبگیر یا بند گلستان بروید. در این آبگیر امکان قایقرانی وجود دارد و این امر در تابستان گردشگران زیادی به این آبگیر میکشاند. قنات ها، آب این آبگیر را تامین می کنند.

4. روستای مغان: روستاهای اطراف مشهد اغلب زیبا و چشمگیر هستند و گردشگران اغلب در این روستاها ساعتی را برای تجدید قبا و استراحت می مانند، روستای مغان در جاده خلج و بعد از خانرود است اگر به هفت حوض میروید کافیست بعد از بازدید خود چند دقیقه دیگر در جاده خلج به سمت روستای مغان حرکت کنید تا از غار زیبای مغان دیدن کنید. بلیط چارتر هواپیما

هتل لاله تهران

روستای مغان

 

5. روستای گلستان: یکی دیگر از روستاهای اطراف شهر که از جاهای دیدنی مشهد محسوب میشود و رودخانه های طبیعی آن گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. روستای گلستان به باغ وکیل آباد و آبگیر گلستان نزدیک است.