مجله گردشگری

ارائه اطلاعات گردشگری و سفر در مجله گردشگری تاپ تراول

مجله گردشگری

ارائه اطلاعات گردشگری و سفر در مجله گردشگری تاپ تراول

ساختمان پارلمان – Hungarian Parliament Building

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی بوداپست آشنا خواهیم کرد.

بوداپـِست پایتخت، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر کشور مجارستان و مرکز سیاسی، فرهنگی، تجاری، صنعتی و ترابری این کشور است. بوداپست یکی از زیباترین شهرهای اروپاست، که هر ساله چند میلیون گردشگر از آن دیدن می‌کنند. بوداپست، پایتخت مجارستان مشهور به “پاریس شرق”، یکی از کلانشهر‌های فرهنگی مهم در شرق اروپا و وطن مادری بسیاری از میراث جهانی یونسکو است.

 از جنبه گردشگری نیز شهر دارای بناهای مهم و تاریخیست و از آن میان می‌توان به پل‌های دانوب، گرمابه‌ها و حمام‌های متعدد تاریخی، باسیلیکای سنت استفان، بزرگترین کنیسه اروپا در خیابان دوهانْی و خیلی دیگر اشاره کرد. حمام های آبگرم بوداپست چنان معروف هستند که از سراسر جهان برای رفتن به این حمام ها به بوداپست می آیند و علاوه بر لذت بردن از آبگرم در محیطی تاریخی از خدمان بسیار از جمله درمانی استفاده می کنند.

ساختمان پارلمان – Hungarian Parliament Building

یکی از لذت‌های قدم زدن در پیاده‌روهای خیابان‌های زیبای شهر بوداپست ، تماشای معماری ساختمان پارلمان این کشور که سومین ساختمان پارلمان در جهان محسوب می‌شود. این ساختمان با معماری «نئو گوتیک» در سال 1886 میلادی به مناسبت هزارمین سالگرد تأسیس کشور بنا شد (مجارستان در آن زمان بخشی از امپراتوری متحد اتریش-مجارستان بود). این بنا دارای 691 اتاق و همچنین 19 کیلومتر راهرو و پله است. تورهای 45 دقیقه‌ای بازدید در اوقاتی که ساختمان در دست جلسات دولتی نباشد برای عموم آزاد است. در این تورها بسیاری از مکان‌های برجسته ساختمان پارلمان، اعم از سالن اصلی ورودی، لابی‌های مختلف و جواهرات سلطنتی مجارستان به بازدید عموم در می‌آید.

جاهای دیدنی بوداپست



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.