مجله گردشگری

ارائه اطلاعات گردشگری و سفر در مجله گردشگری تاپ تراول

مجله گردشگری

ارائه اطلاعات گردشگری و سفر در مجله گردشگری تاپ تراول

مشهد

مناطق توریستی و گردشگری مشهد

به غیر از مناطق طبیعی بالا، مناطق طبیعی دیگری نیز در مشهد وجود دارد که از نظر گردشگری دارای جاذبه هستند. برخی از این مناطق را بصورت لیست وار در ادامه ذکر خواهیم کرد:

1. آبشار قره سو کلات: این آبشار حدود 159 کیلومتر از شهر مشهد فاصله دارد و با خودرو حدود 2:30 دقیقه برای رسیدن به این آبشار در راه خواهید بود. برای رسیدن به این آبشار میتوان از مسیر بزرگراه قادری- بزرگراه بابانظر- خیابان کلات- خیابان کلات به درگز، استفاده کرد. مسیر بسیار طولانی است ولی در طول مسیر میتوان از استراحتگاه های بین راهی استفاده کرد.  این آبشار در واقع در جنوب غربی روستای کلات نادری واقع شده است.

آبشار قره سو مشهد

 

2. غار دره آل: اگر در مسیر آبشار قره سو بدنبال جاذبه های گردشگری هستید روستای آل و غار دره آل یکی از این جاذبه های گردشگری است. در نقشه گوگل مسیر دسترسی به این روستا مشخص نشده است ولی نگران نباشید جاده کاملاً آسفالت شده و براحتی با خودروی سواری میتوان به روستای آل سفر کرد و از غار زیبای آل بازدید نمود. روستای آل خود یک جاذبه طبیعی تمام عیار با درختان و جویبارهای زیبا است که براحتی میتوان ساعتی را در آنجا به استراحت پرداخت و بعد به سمت غار یا آبشار قره سو حرکت کرد.

3. آبگیر گلستان – بند گلستان: اگر در باغ وکیل آباد به دنبال مکانی برای قایق سواری بودید بسادگی میتوانید به آبگیر یا بند گلستان بروید. در این آبگیر امکان قایقرانی وجود دارد و این امر در تابستان گردشگران زیادی به این آبگیر میکشاند. قنات ها، آب این آبگیر را تامین می کنند.

4. روستای مغان: روستاهای اطراف مشهد اغلب زیبا و چشمگیر هستند و گردشگران اغلب در این روستاها ساعتی را برای تجدید قبا و استراحت می مانند، روستای مغان در جاده خلج و بعد از خانرود است اگر به هفت حوض میروید کافیست بعد از بازدید خود چند دقیقه دیگر در جاده خلج به سمت روستای مغان حرکت کنید تا از غار زیبای مغان دیدن کنید. بلیط چارتر هواپیما

هتل لاله تهران

روستای مغان

 

5. روستای گلستان: یکی دیگر از روستاهای اطراف شهر که از جاهای دیدنی مشهد محسوب میشود و رودخانه های طبیعی آن گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. روستای گلستان به باغ وکیل آباد و آبگیر گلستان نزدیک است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.